De beste suvenirene

18.02.2021 08:01
Når man er ute på reise er det nesten tradisjon for de fleste å kjøpe med seg en eller annen suvenir. Da de færreste hadde muligheten til å reise til andre land, og man heller ikke kunne få tak i alt mulig på internett, var det jo ganske kult å komme hjem med eksotiske figurer, skilter, dukker og kjøleskapsmagneter. Selv merket jeg at jeg begynte å få for mange ting i suvenirsamlingen. Noen av tingene er helt unike ting som har blitt laget av lokale håndverkere, men de fleste er jo egentlig bare masseprodusert tøys. Det verste er vel et par gule "tresko" i plast, med "Amsterdam" og ei vindmølle på, som det står "Made in China" under. Nei, fra nå av bruker jeg heller penga på kameratilbehør og så kan bildene jeg tar når jeg er ute på reise være gode nok suvenirer.
 

Når man er ute på reise er det nesten tradisjon for de fleste å kjøpe med seg en eller annen suvenir. Da de færreste hadde muligheten til å reise til andre land, og man heller ikke kunne få tak i alt mulig på internett, var det jo ganske kult å komme hjem med eksotiske figurer, skilter, dukker og kjøleskapsmagneter. Selv merket jeg at jeg begynte å få for mange ting i suvenirsamlingen. Noen av tingene er helt unike ting som har blitt laget av lokale håndverkere, men de fleste er jo egentlig bare masseprodusert tøys. Det verste er vel et par gule "tresko" i plast, med "Amsterdam" og ei vindmølle på, som det står "Made in China" under. Nei, fra nå av bruker jeg heller penga på kameratilbehør og så kan bildene jeg tar når jeg er ute på reise være gode nok suvenirer.