Tid for å fornye?

07.03.2019 11:07

Etter at yngstemann flytta til Trondheim i fjor for å studere, har huset virket litt tomt. Når jeg kommer hjem ser det akkurat ut som da jeg forlot stedet, og selv om det er kjekt å slippe å rydde, blir det litt stille. Men, det gjør at jeg ser leiligheten i et litt nytt perspektiv. Det gamle bordet på kjøkkenet har stått der i årevis, og det bærer merkene fra tusenvis av frokoster, middager og andre måltider. Selv om det kanskje har en viss nostalgisk verdi, er det kanskje på tide på oppgradere. Man skal jo ikke la gamle ting ta opp plass bare fordi man har hatt dem lenge. Jeg har sett etter nye spisebord online, siden det ofte både er billigere og enklere å bestille. Det er jo ofte masete å reise til et møbelvarehus, og bestiller jeg online får jeg det levert rett hjem.