Ut å rydde søppel!

10.05.2014 00:00

Det er en ting som irriterer meg grenseløst - søppel! Hvorfor i alle dager kan ikke folk kaste søppel i søppelboksene? Neida, når all snøen er borte dukker det opp alle mulige ting fok har slengt fra seg. Brusflasker, papir, sigarettsneiper, ja "you name it".

Hver vår står en del nordmenn i grøftene, på stranden og i gatene og plukker opp etter andres tankeløse kasting. Når jeg kan er jeg med på disse ryddeaksjonene. Plukker opp og kjefter for meg selv om folks latskap. Er ikke sjelden vi kommer over steder som dette:



 Tragisk at vi ikke tenker mer over hva vi gjør. Norge er en forkjemper for naturvern og miljø på verdensbasis. Kanskje et større fokus på "grasrota" i eget land er på tide, ikke vet jeg - men jeg vet hvor mye tid vi bruker på å rydde opp etter andre.